KURIER POBRANIE: 29zł
PACZKOMAT: 22zł
UWAGA !!!
WYGLĄD NORMALNY Tak wygląda nieuszkodzona świeca zapłonowa. Biało-szare przebarwienie jest nieszkodliwe. Spowodowane jest to przez dodatki do paliwa, które niecałkowicie spaliły się i takie są skutki normalnego spalania. Nieuszkodzona świeca wykazuje biało-szare przebarwienie.
|
Nieuszkodzona świeca wykazuje biało-szare przebarwienia.
|
|
|
OSADY
Tutaj widać świecę zapłonową z silnymi osadami. Przyczyną może być na przykład zła jakość paliwa, duże zużycie oleju w silnikach mechanicznie zużytych lub spalanie chłodziwa przy uszkodzonej uszczelce głowicy silnika, co sprzyja zapłonom żarzenia (osady żarzą się). |
Silne osady powstają na przykład na skutek złej jakości
paliwa i spalania oleju w uszkodzonych silnikach. |
|
|
PĘKNIĘCIE IZOLATORA
Pęknięcie izolatora widoczne na tym rysunku może spowodować uszkodzenie silnika. Przyczyną takich pęknięć izolatora jest zazwyczaj niewłaściwy moment dokręcenia lub upadek świecy przed montażem na twarde podłoże (np. na podłogę w warsztacie).
|
Pęknięcie izolatora może spowodować uszkodzenie silnika.
|
|
|
STOPIENIE
W tej świecy zapłonowej elektroda środkowa stopiła się z elektrodą masową. Następuje to wtedy, gdy świeca zapłonowa jest przegrzana. W tym przypadku nie można wykluczyć stopienia tłoka. Przyczyną może być błędny wybór świecy (niewłaściwa wartość cieplna) lub wadliwe działanie silnika (spalanie stukowe lub zapłon żarzenia). |
Gdy świeca zapłonowa przegrzeje się, elektroda środkowa stopi
się z elektrodą masy. |
|
|
GROMADZENIE SIĘ NAGARU
Tutaj widoczna jest świeca zapłonowa z nagromadzonym nagarem. Nagar gromadzi się wtedy, gdy świeca zapłonowa pracuje poniżej temperatury samooczyszczania (450 °C) - gdy na przykład jeździ się tylko na krótkich odcinkach lub wybrano niewłaściwą wartość cieplną (za zimną świecę).
|
Nagar gromadzi się wtedy, gdy świece zapłonowe pracują
często poniżej temperatury samooczyszczania (450 °C). |