wyszukiwanie zaawansowane
Kontakt
  • E-mail:ngk@e-ngk.pl
  • Telefon732-671-616
  • Kontakt telefonicznyponiedziałek-piątek 8.00 - 17.00
    w soboty 8.00 - 13.00
Statystyka
  • Sklep odwiedziło: 922285 klientów
Cennik wysyłek
KURIER: 25zł


KURIER POBRANIE: 29zł


PACZKOMAT: 22zł


UWAGA !!!

Wysyłamy także za granicę kraju, po uprzednim ustaleniu kosztów przesyłki.
Systemy płatności
  • Przelewy24

Uszkodzenia sond lambda

Ze względu na swoje położenie sondy lambda narażone są na wysokie temperatury, również na agresywne chemikalia i drgania. Dlatego podlegają zużyciu i starzeniu. Zaleca się sprawdzić działanie sondy lambda co 30 000 km i/lub przy każdym badaniu gazów spalinowych.


Ewentualne zakłócenia można rozpoznać po nierównej pracy silnika lub wzroście zużycia benzyny. Warsztat powinien profesjonalnie wyjaśnić problemy związane z działaniem sondy lambda. Kontrola wzrokowa nie wystarczy.



 
ZGIĘCIE SONDY
 
Sonda została przypuszczalnie wadliwie zamontowana, transmisja sygnałów może być zakłócona. Sondę należy wymienić.
Zagięta sonda powoduje wadliwą transmisję sygnałów.
 


 
 

 
STOPIONY KABEL LUB WTYCZKA

 

To uszkodzenie powstaje w wyniku kontaktu z układem wydechowym. Sondę należy wymienić.

Ten objaw uszkodzenia wskazuje na przypadkowy kontakt
z układem wydechowym.
 


 
 

 

ZŁOGI SADZY

 

Na rurce ochronnej są silne złogi sadzy. Może być to spowodowane zbyt bogatą mieszanką, zużyciem silnika lub zaworów lub nieszczelnością układu wydechowego. Ponieważ złogi sadzy zamykają otwory rurki ochronnej, sonda może nieprawidłowo pracować.

 

 
Złogi sadzy powodują wadliwe działanie sondy lambda.
 


 
 

 

ZARDZEWIAŁE STYKI

 

Widocznie dostała się woda i spowodowała korozję styków. Przy wymianie sondy należy dokładnie sprawdzić osadzenie wtyczki i wszystkie połączenia pomiędzy sondą i sterownikiem silnika.

Woda we wtyczce powoduje korozję styków.
 


 
 

 

POSTRZĘPIONY / PĘKNIĘTY KABEL

 

Przypuszczalnie sonda była narażona na zbyt silne działanie rozciągające. Przy wymianie zwrócić uwagę, aby kabel nie był naprężony.

Postrzępiony kabel wskazuje na zbyt silne działanie rozciągające.
 


 
 

 

POLUZOWANA USZCZELKA KABLA

 

Sonda była ułożona z naprężeniem. Woda może wniknąć. Sondę należy wymienić.

Postrzępiony kabel wskazuje na zbyt silne działanie rozciągające.
 


 
 

 

BIAŁY / SZARY NALOT

 

Silny biały lub szary nagar wskazuje na to, że użyto dodatków do paliwa lub olej jest spalony. Po usunięciu przyczyny sondę należy wymienić.

Silny biały lub szary nagar wskazuje na to, że użyto dodatków
do paliwa lub olej jest przepalony.
 


 
 

 

BIAŁY / SZARY NALOT CD.

 

Silny biały lub szary nagar wskazuje na to, że użyto dodatków do paliwa lub olej jest przepalony.

Silny biały lub szary nagar wskazuje na to, że użyto dodatków
do paliwa lub olej jest przepalony.



Na podstawie materiałów NGK NTK.

Przejdź do strony głównej

Znaki towarowe i graficzne umieszczone na stronie e-ngk.pl są własnością odpowiednich firm i/lub instytucji oraz zostały użyte jedynie w celach informacyjnych.
Copyright © 2019 motolargo